İyi Reklam Nasıl Olmalı?
Reklam için bir konuyu açıklığa kavuşturmak gerekiyor;
Reklamın iyisi ve kötüsü tabii ki olur
Siz kendinizi iyi bir reklamla markalamazsanız, bir başkası sizi kötü etiketle markalayacaktır. Bu nedenle reklamınızı iyi yapmalısınız. Süreçleri doğru yönetmelisiniz. Ancak bu birçok algoritma ve teknik bilgi gerektirdiğinden dolayı sizin adınıza bunu biz yapıyoruz.
Konumuza gelirsek;
iyi reklam;
01. Hedeflidir.
Bir kampanyayı mı tanıtacaksınız yoksa markanızı mı tanıtacaksınız?
02. Fikir aşılar.
Tüketicinin marka ile aklında ne kalmasını istiyorsunuz? Ucuzluk mu, kalite mi, estetik mi, lezzet mi vb.?
03. Fayda anlatır.
Tüketici bu ürünü alırsa ne olacak? Neden bu ürünü sizden satın almalı.
04. Duygu aktarır.
Müşteri hangi hissi satın alacak? Aldığında kendini akıllı mı, gençleşmiş mi, cool mu hissedecek?
05. Heyecanlandırır.
Reklamın her şeyden önce izlenmesi gerekir. Bu nedenle ilgi çekmek zorundadır.
06. Marka anımsatıcıları kullanılır.
Markayı farklılaştıran görsel unsurlar kullanılır. Marka rengi, fontu, müziği yer alır.
Örnek: Garanti Bonus Kafası
07. İkna eder.
Neden rakipleri değil de sizi seçmeliye tüketiciyi ikna etmelidir. Ürünü üstün yapan somut kanıtlar vurgulanmalıdır.
08. Ürün hikayesi yer alır.
Ürünün nerede kullanılacağı ve çözdüğü problem gösterilir.
Örnek: Önemli bir toplantıdan önce veya şehrin koşuşturmasında.
09. Kültürel kodlara dikkat edilir.
Hedef kitlenin kabul etmeyeceği ya da aşina olmadığı, davranışlara yer verilmez.
10. İnsanlar güçlü başlangıç ve güçlü sonları sever.
Bu yüzden çarpıcı bir giriş ve etkileyici bir son, iyi reklamın anahtarıdır.
11. İnsan zihni zorluğu sevmez.
Bu nedenle iyi reklamda mesajlar çok net ve yalın olmak zorundadır.
ÖZET – İYİ REKLAM
01. Hedeflidir.
02. Fikir aşılar.
03. Fayda anlatır.
04. Duygu aktarır.
05. Heyecanlandırır.
06. Marka çağrışımları kullanılır.
07. Üstünlük anlatılır.
08. Ürünün hikayesi vardır.
09. Kültürel kodlara dikkat edilir.
10. Mesajlar etkileyici giriş & sona sahiptir
11.Yalın ve net olarak aktarılır.
Reklamın iyisi ve kötüsü vardır. Çünkü kötü reklam sizi yanlış tanıtır ve tüketicilerin zihninde markanıza dair satın almayı engelleyen tortular bırakır.