Sosyal Medya Hesaplarınız İçin İpucu

Teknoloji çağında yaşadığımızı artık hepimiz biliyoruz! Başarıyı yakalayabilmeniz ve bugünün müşterisine hitap edebilmeniz için kurum kimliğinizi, dijital mecralara ve sosyal medya hesaplarınıza ve aktarabilmeniz çok önemli. Pazarlamacıların %47’si de geleneksel pazarlamanın artık kendi başına yeterli olmadığına katılıyor. Marka stratejisi oluşturmak için geleneksel pazarlama hala sağlam bir yerde dursa da, dijital pazarlama ve Dijital PR sektör liderlerini belirliyor, yönlendiriyor, dönüşümleri ve gelirleri artırıyor. Dijital markalaşma yolculuğunuza, görsel odaklı içerikler üreterek başlayın. Takipçilerinizin dikkatini çekmek için infografiklerden, görsellerden ve videolardan faydalanın. 2017 yılında yapılan bir araştırmada, pazarlamacıların %45’i görsellerin en önemli içerik olduğunu kabul etti. Dahası da var… Sosyal medyada paylaşılan görseller, salt metin gönderilerinden %650 daha fazla etkileşim yaratıyor. Video paylaşımları ise, metin ve görsel ağırlıklı içerikten %1300 daha fazla etkileşim sağlayarak tahta geçiyor. Araştırma sonuçlarından da anlaşıldığı gibi dijital dünya, yavaş yavaş ‘görselleşiyor’. Görsel tasarım stratejinizi oluşturmaya henüz başlamadıysanız, şirketinizin kurumsal kimliğini oluşturarak işe başlayabilirsiniz. Kurumsal kimliğinizin nasıl oluşturulması konusunda size yol gösterecek blog yazımızı mutlaka okuyun.

Görsel İçeriğin Gücü

Görsel içerik, sosyal medyadaki kullanıcılar arasında daha fazla etkileşim sağlar. Facebook’ta, görsel içerik kullanan markaların gönderileri, tüm markalar arasında %90 daha fazla etkileşim aldı. Twitter’da ise, görsel ekli tweet’ler %18 daha fazla tıklama aldı ve %150 daha fazla retweet yapıldı! Sosyal medya içeriklerinizi oluştururken görsel ağırlıklı bir plan hazırlayarak hem kurumsal pazarlama stratejinizi geliştirmeye başlayabilirsiniz. Postlarınızda, içeriğinizin konusu hakkında mesaj veren görseller kullanarak, takipçilerinizden daha fazla tıklama ve beğeni alabilirsiniz. Örneğin yapay zekâ ile ilgili bir gönderi paylaşıyorsanız, paylaştığınız görsel yapay zekayı temsil edecek ve hissettirecek bir görsel olmalıdır. Görsel içerik oluşturmak için başka bir çözüm ise, tüm yayınlarınız için tutarlı bir görünüm planlamaktır. Kurum kimliğinize hitap eden bir renk şeması, tipografi veya düzen belirleyin ve ona bağlı kalın! Bu strateji, güçlü bir marka imajı oluşturmak için gerekli bir bileşendir. Kullanıcılar paylaştığınız görselleri gördüklerinde, imaj tutarlılığı nedeniyle markanızı organik olarak hatırlayacaktır. Bu taktiği dijital pazarlama stratejinize dahil ederek, her gönderi için aynı tipografiyi kullanın.

Daha Fazla Video Paylaşın

Dijital dünyanın geleceğini videolar oluşturuyor, bu da markanızın geleceğinin videolarda olduğu anlamına geliyor. YouTube Google tarafından satın alındığında akıllarda çok fazla soru işareti olsa da, buna en güncel örnek elbette Instagram’ın piyasaya sürdüğü IGTV olacaktır. Kullanıcılar, Instagram’ın içinde yer alan IGTV uygulamasıyla, süresi 1 saate kadar çıkabilen dikey videolar izleyebiliyor.

Pazarlamacılar, video içerikli paylaşım yapan markaların diğer markalara kıyasla %49 daha fazla gelir elde ettikleri konusunda hemfikir. Video içeriklerinizi sosyal medya hesaplarınıza yüklerken, birinci maddede bahsettiğimiz öğeleri dahil etmeyi unutmayın; her videonuzda aynı tipografiyi kullanın ve logonuzu pack shotta gösterin.

Verilerinizi Infografik ile Anlatın

Infografikler, özellikle tanıtım ve satış yapmak yerine bilgi vermek ve öğretmek isteyen B2B şirketler için oldukça etkilidir. Infografik kullanarak, sektörel verilerinizi paylaşabilir, şirketinizin geçmişini ve başarılarını görselleştirebilir veya ürünlerinizi rakiplerinizle kıyaslayabilirsiniz. Aklınızda bulunsun, infografikler Linkedin’de diğer tüm içerik türlerinden 2 kat daha fazla beğenildi ve paylaşıldı; bu da marka bilinirliğinizde bir artış anlamına geliyor!

Gif'in Gücünü Keşfedin
gif kullanmak - its true

Görsel ve video harika ama GIF’ler daha iyi! GIF’ler görsel etkileşim stratejinizde sizi daha yukarıya taşır ve içeriğinize ekstra bir yaratıcılık katar. Giphy’nin CEO’su Alex Chung, GIF’lerin görsellerden daha etkili olduğuna inandığını söylemişti. Öyleyse, marka hikayenizi bir GIF kullanarak anlatmaya ne dersiniz?

Görsel içerik marka kimliği ve prestiji açısından her zaman güçlü bir rol oynamıştır. İçerik hazırlarken Takipçilerinizin dikkatini görsel ve hareketli içeriklerle çekebilirsiniz. Günde en az 3,000 reklama maruz kaldığımız bu günlerde, hedef kitlenizin dikkatini çekebilmek için 3 saniyeden daha kısa bir süreniz olduğunu unutmayın!

Powered by WISECP