X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar

Kurumsal Kimlik Nasıl Olmalıdır?

AnasayfaYazılarKurumsal KimlikKurumsal Kimlik Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal kimlik, firmanın şirket içinde ya da şirket dışında duruşunu temsil eden ve müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütünüdür. Kurumsal kimlik aynı zamanda firmanın profesyonel görünmesini sağladığı için müşterilere daha güvenilir bir izlenim bırakır. Bu çalışmaların en temeli kurum ismi ve amblemden oluşan “logo” görselidir. Bunun dışında kalan bütün görsel iletişim malzemeleri logo baz alınarak şekillenir.

Kurumsal kimlik firmayı görünür kılarak müşteriler arasındaki bilinirliğini arttırdığı için de oldukça önemlidir. En temel reklam çalışması olduğundan kurumsal kimliği olmayan bir firma için tanınmak ve büyümek neredeyse imkansızdır. Oysa iyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik müşterilerin gözünde firmaya itibar kazandıracağı için her zaman akılda kalıcı olup pazarlama faaliyetlerini arttıracaktır.

Kurumsal kimlik çalışmaları arasında logodan ofis dizaynına, çalışanların kıyafetlerinden araç üstü giydirmeye, antetli kağıttan tabelaya, web sitesinden ambalaj dizaynına kadar her bir çalışmanın ne ölçüde, nasıl kullanılacağı belirlenmiştir. Kurumun bütün kimlik sistemini içeren kılavuza “Kurumsal Kimlik Kılavuzu” (Corporate Identity Manual) denir.

Kurumsal Kimlik Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal kimlik oluştururken ilk yapılması gereken kurumun renklerinin belirlenip logosunun tasarlanarak bir logotype oluşturulmasıdır. Logotype kurumun kimliğinin en önemli parçasıdır. Kurumu akılda kalıcı, etkili ve güçlü kılan logosunun görünümüdür. Logotype oluşturulduktan sonra kurumun şirket içinde ve dışında kullanacağı diğer basılı malzemelerin de logotype için oluşturulan yapının özelliklerine ters düşmeyecek bir şekilde hazırlanması gerekir. Özgün bir şekilde hazırlanan bir kurumsal kimlik firmanın başarısı ve itibarı için son derece önemlidir. Varolan logoların kendisini ya da benzerlerini kullanmak, başka firmaların renklerini ya da imajlarını taklit etmek onlara yatırım yapmak demektir. Bu nedenle oluşturulacak kimliğin benzersiz ve firmanın kendisini temsil edecek şekilde hazırlanması gerekmektedir.

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde firmalar mümkün olduğunca alanlarında uzman profesyonellerle çalışmalıdır. Çünkü kurumsal kimlik zaman içinde değiştirilen bir çalışma değildir. Ufak dokunuşlar ve ayrıntılar dışında çok fazla değişiklik yapmak hem zahmetli hem de geriye saran bir süreç olacaktır. Yeniden hazırlanan kurumsal kimlik firmayı yeni bir kurum gibi lanse edeceğinden tecrübe ve prestij kaybına neden olacaktır. Bu nedenle firmayı tam olarak yansıtan ve vermek istediği mesajı, vizyonunu, misyonunu ve tecrübesini içeren detaylı bir çalışma yapılmalıdır. Kurumsal kimlik kurumun imzası ve yüzüdür, bu nedenle firmayı en iyi şekilde yansıtmalıdır.

Kurumsal Kimlik Tasarım Aşamaları

Bir kurumsal kimlik tasarlanırken firma ve tasarımcılar genellikle üç aşamada sonuca ulaşırlar. İlk aşama yapılacak işlerin belirlenmesidir. Firma, tasarımcıya hangi ürünleri istediğini, neyin ön planda tutulacağını ve firmanın genel özelliklerini iletir. Tasarımcı firmanın isteklerine uygun olarak güncelliği de gözönüne alıp tasarımları üzerinde çalışır.

İkinci olarak tasarımcı üzerinde çalıştığı işleri firmaya sunarak onayını alır. Bu aşamada gerekiyorsa firmanın önerilerine uygun olarak düzenlemeler ve çalışmalar yapılır. Ve son olarak tasarımcının ve firmanın üzerinde anlaştığı çalışmalar için basım ve dağıtım süreci başlar.

Kurumsal kimlik şunları kapsar;

Kurum İçinde Kullanılacak Dökümanlar

  • Amblem Tasarımı ve Kullanım Şekilleri
  • Logo Tasarımı ve Kullanım Şekilleri
  • Teknik Bilgiler; Ölçülendirme ve Kullanım Boyutları
  • Renkler ve Kullanım Alanları

Resmi Evraklar

  • Fatura
  • İrsaliyeli Fatura
  • Sevk İrsaliyesi
  • Gider Pusulası
  • Tahsilat ve Tediye Makbuzu
  • Özel Fatura (İhracat Kayıtlı Fatura)
  • Muhasebe Formları (Kasa Fişi, Tahsil Fişi)
  • Teklif ve Sipariş Fişi
  • İş Takip Fişi

Kırtasiye Ürünleri

  • Kartvizit
  • Antetli Kağıt / Antetli Devam Kağıdı
  • Diplomat Zarf
  • Torba Zarf
  • Dönkart
  • Davetiye ve Tebrik Kartları
  • Dosya (Cepli Tanıtım Dosyası)
  • Fax Formu

Medya – Görsel Yazılı Tanıtım

  • Tanıtım ve Reklam Filmleri (Özel İstek Üzerine)
  • Gazete İlan ve Reklamları
  • Dergi İlan ve Reklamları
  • Basın Duyuruları
  • Eleman İlanları

Ofset Baskı ve Reklam

  • Katalog
  • İnsert
  • Broşür
  • Dergi ve Tanıtım Bülteni
  • El İlanı
  • Kağıt Afiş
  • Tebrik, Teşekkür, Onur Belgeleri ve Sertifikalar
  • Sticker
  • CD Stickeri ve Zarfı
  • Adisyon Fişi
  • Menü
  • Rezervasyon Kartı

Promosyon

  • Ajanda
  • Takvim, Masa Takvimi ve Masa Sümeni
  • Bloknot
  • Küp Bloknot
  • Saat
  • Anahtarlık
  • Mousepad
  • Yemek Servis Altlığı
  • Peçete
  • Tabak Altlığı
  • Kalem ve Kalem Seti

Tanıtım

  • Bez Afişler
  • Bayrak
  • Flama
  • Rollup
  • Kürsü ve Kürsü Arkası
  •  Stand
  • Billboard
  • Örümcek Stand
  • Kurum İçi Görseller
  • Bina Giydirmeler
  • Araç Giydirmeler

Tekstil Vb.

  • Şapka
  • Önlük
  • İş Tulumu
  • T-shirt
  • Yaka İğnesi
  • Kol Düğmesi

Tabela

  • Kurum Dış Tabelası
  • Kurum Hoşgeldiniz Tabelası (Sekreter Arkası)
  • Yönlendirme Levhaları
  • Şirket İçi Departman Levhaları, Kapılıklar
  • Plaket
  • Başarı Ödülleri (Altın Adam Gibi)

Ambalaj

  • Kutu
  • Koli
  • Çanta
  • Naylon Poşet
  • Ürün ve Fiyat Etiketleri

Sunum Görselleri

  • Power Point Sunum Görseli
  • Word Antetli (Yazışmalar İçin)
  • Mail Footer
  • Mail Tanıtım

Powered by WISECP
Top